Monday, June 29, 2009

[ JUNE ]

Bulan Jun hampir melabuhkan tirainya. Julai pula semakin menampakkan dirinya. Memasuki bulan Julai bermakna, sesi pembelajaran akan bermula. Saya akan meneruskan perjuangan di semester 5. Semoga perjalanan studi ku sentiasa diiringi redha dan rahmat dariNya.

Saban tahun, bulan Jun sangat bermakna buat diri ini kerana, dengan memasuki bulan Jun, bermakna bertambahlah setahun lagi umur diriku ini.

Jun 2009 sangat memberi kesan buat diri ini. Pelbagai perkara telah berlaku dalam bulan ini.
Antaranya :

2 Jun
Asthma datang lagi..menyerang diriku ini selama seminggu. Mungkin peringatan dari Allah akan nikmat kesihatan yang sering diabaikan..
8 Jun
Bermula TOT 6 zon Utara. Sedih kerana tidak dapat menghadirkan diri lantaran diri yang tidak sehat.
9-11 Jun
KMK13 berlangsung. Juga tidak dapat hadir. Namun, kenangan merancang modul2 dan aktiviti tetap segar di ingatan.

11 Jun
Hari ini, umurku memasuki 21 tahun. Terima kasih ummi dan abah kerana telah membesarkan dan mendidikku selama 21 tahun ini. Hanya Allah yang dapat membalas jasa kalian.
Pada subuh hari ini, diri ini dikejutkan dengan pemergian seorang sahabat, Dr Muhammad 'Ammar Zulkifli. Semoga Allah merahmatimu dan mengurniakan kesabaran dan ketabahan buat keluargamu, sahabat handai serta kenalan2mu. Cukuplah kematian itu sebagai peringatan untuk kita..
Result Final Sem 4 telah keluar. TQ ALLAH for the result. (",) Sangat2 bersyukur dengan kurniaanNya. Semoga semester2 akan datang, membuahkan hasil yang lebih cemerlang. Hanya kepadaNYA daku berserah dan berharap..

18-20 Jun
Menghadiri program anjuran HaluanSiswa Zon Utara di Matri.

24 Jun
Hari Kelahiran Sahibahku, Nurul 'Atiqah bt Amran. Eidul Milad, tikah. Semoga dirimu sentiasa dalam jagaan Allah.

25 Jun
Sahibahku nun jauh di bumi UK..dearest Kak Yam. Eidul Milad..sweet 21st.
Miss u much, kak yam.. (^_~)

26 Jun
Hari Lahir Bazilah bt Mohd Zaki. Buzz, teruskan perjuanganmu di bumi USM. Semoga perjalanan hidupmu diiringi redha dan rahmat dariNya.

26-27 Jun
Hari Kecemerlangan dan Hari Koperasi Matri 2009. Alhamdulillah..dapat berjumpa dengan ramai sahibah gen11..macam gen kte je yang ramai time hari kece ni,kan. Antara yang datang, Salimah, Ummu Hani, A'aliah, Dhabitah, Nasirah, Faten, Timah. Seronok dapat kumpul macam dulu2. Semoga ukhwah ini terus beroleh redhaNya.

27 Jun
Mesyuarat KFK. Antara gen11 yang hadir - Ujah, Timah, Nasirah, Salimah, Ummu Hani, Dhabitah, A'aliah, Razana, Zaihan, Nazihah..

28 Jun
Pagi-pagi tu, dapat jugak duduk ramai2 ngn salimah,muani,a'aliah,kak timah izham,awa..kt bilik kak lang..da lama tak sembang2, akhirnya pagi tu..sempatla jugak kan..dgn melayan kerenah si kecik yaasir tuh..mintak maaf la yer, adekku itu mmg suke bercerita.. :)

30 Jun
Kenduri durian..durian yang diidam2kan since balik rumah haritu..akhirnya..dapat jugak kenduri..tapi berpada2 lah wahai diri.. ;)


Itulah antara kisah-kisah yang berlaku sepanjang bulan jun..Semoga Allah memberkati perjalanan hidupku dan hidup kalian jua..Going back to kl this saturday utk memulakan semester baru..Ya Allah, permudahkanlah...

3 comments:

  1. teruskn manfaat msa lapang di usia muda ini..
    (^_~)

    ReplyDelete
  2. tahniah pada awk sbb result saya sedikit mengalami kekecewaan..sob..sob..

    ReplyDelete
  3. takpe mcnor..
    kita usaha sebaik mungkin untuk next sem..
    semoga Allah mempermudahkan kita dalam menuntut ilmu...

    ReplyDelete