Saturday, April 18, 2009

Akhirnya..

Akhirnya, semalam..17hb April 2009, saya telah berjaya menjejakkan kaki ke PWTC bagi mengunjungi KLIBF '09 yang dinanti-nanti kan..

Seawal jam 11 pagi, saya dan kawan saya, Rukiah memulakan perjalanan kami dari Kolej Alamanda menuju ke Mid Valley. Dari Mid Valley, kami menaiki komuter menuju ke Stesen Komuter Putra. Di sana, Aisyah dah sedia menanti kami. Kami sama2 berjalan ke PWTC dengan perasaan yang seronok dan teruja. Sebaik tiba di dalam PWTC, fikiran dah mula pening memikirkan mahu ke booth mana dahulu.

Booth pertama yang kami kunjungi ialah booth Karangkraf. Kemudian ke booth Telaga Biru (yang ni booth yang kami ternampak dahulu). Di booth Telaga Biru, Allah izin kami berjumpa dengan Kak Fatimah Adi yang bekerja di booth tersebut. Dia memberitahu kami supaya berkunjung ke booth GISB (booth inilah yg kami cari2 sebenarnya). Pusing punya pusing, tak jumpa-jumpa jugak booth GISB. Akhirnya kami keluar dari dewan tersebut dan mencari peta lokasi untuk mengetahui kedudukan booth GISB.
Akhirnya, turun naik escalator dalam PWTC tu, jumpa jugak kami dengan booth Galeri Ilmu Sdn Bhd. Kami bertiga masing2 teruja untuk membeli buku Hilal dan Ustaz Hasrizal. Perasaan kecewa sedikit bertandang apabila diberitahu bahawa Novel VT masih belum tiba. :(

Selepas ke booth GISB, kami mengunjungi booth AnaMuslim, Jemari Seni, Hijjaz Record Sdn Bhd, Inteam Record Sdn Bhd (di booth ini, kami sempat bertemu dgn Ustaz Zamri mantop!). Menjelang pukul 4 petang, masing sudah capek. Kaki pon dah mula sakit. Kami akhirnya mengambil keputusan utk pulang ke kolej kediaman saya.


[Sebenarnya, dalam kesibukan kami melihat buku-buku di booth AnaMuslim, kami telah bertemu dengan Afwa Nisaee yang dirindui]

Aisyah dan Afwa mengambil keputusan untuk pulang ke kolej kediaman saya. Seronok betul dapat kumpul sama-sama.. Terimbau kembali kenangan di Matri dahulu..

Akhirul Kalam..Alhamdulillah kerana Allah telah memberi kesempatan kepada diri ini untuk menjejakkan kaki di KLIBF '09 ini. Bersyukur juga kerana diberi kesempatan berkumpul bersama2 dengan sahibah2 tersayang.

*buat sahibah di Mesir, i.allah kalau ana berkunjung lagi ke KLIBF tu, ana belikan buku2 yang antunna pesan.. Don't worry..! (",)

4 comments:

  1. ni yg jeles ni neah..
    siap jumpa poa n arms..
    tk blh jadi ni..kena blk msia gaya ni..hehe

    ReplyDelete
  2. sume tu kebetulan je,sha..
    tak berjanji pn nak jmp ngn afwa..
    penyusunan Allah..cantik sungguh..

    nak balik mesia?
    sila3..daku menanti..

    ReplyDelete
  3. thanks nailah..
    sori kalu susahkan awak...
    thanks gak buku tu....
    ~thanks 4 everything~

    ReplyDelete
  4. hehe..stakat ni plan tak mau blk..
    but apa2 perancgn Allah itu cntik..
    kot2 la terserempk ngan ana kat celah2 kl tu..

    ReplyDelete