Tuesday, July 28, 2009

Cuti H1N1 = Cuti MidSem

It's holiday again..Baru sahaja 3 minggu memulakan sessi pengajian, kami, student2 UiTM seluruh Malaysia telah diberi cuti selama seminggu..berkuatkuasa 25hb Julai sehingga 2hb Ogos 2009..Kelas akan bermula pada 3hb Ogos.

On the 24th tu, semasa berada di atas bas 'Restu Barakah', kami mendapat berita yang agak tidak seronok didengar..kelas DIP pagi ini dibatalkan..Sampai saja fakulti, pergi pejabat utk mintak surat kebenaran mendapatkan rawatan. Surat ini sebenarnya utk rumateku, Ina. Disebabkan dah beberapa hari Ina mengalami selesema dan batuk, kami pon pergi ke PPUM untuk mendapatkan rawatan. Sebenarnya takut, manala tau, ada simptom2 ILI ke. Alhamdulillah, nothing to worry..Ina batuk dan selesema biasa aja.

Then, balik kolej, ambik barang, dan kami pon bergerak ke Mid Valley dengan tujuan untuk membeli barang dan membaiki handset. Tengah2 kat carefour tu, Umi telefon, mengkhabarkan UiTM diumum cuti seminggu. Rasa seperti nak melompat kat situ jugak. Mengenangkan daku boleh pulang ke rumah. Setelah membeli barang ala kadar sahaja, kami terus bergerak menuju ke Puduraya dengan harapan dapat balik ke rumah malam ini juga. Namun, apalah sangat perancangan kami jika nak dibandingkan dengan perancangan Allah. Semua tiket ke Kuantan dan Kangar on that night, semua dah habis. Penyelesaiannya, kami beli tiket jam 9 pagi keesokan harinya..

Sampai je dekat Alamanda, semua orang tengah kecoh UiTM dapat cuti. Macam2 spekulasi timbul. Kononnya dekat Alamanda pon dah ada kes H1N1 lah dan macam2 lagi. Apa2 pon, cuti kali ini sangat mengejut, namun kami sangat gembira.

Buat semua warga UiTM, khususnya UiTM Jalan Othman, khasnya buat clasmet2 dan rumate2ku, cuti ni, jangan jalan2 sangat..duduk kt rumah diam2, siapkan assignment yang berlambak itu..Jaga kesihatan baik-baik.Semoga kita semua terlindung dari virus A(H1N1) ini..ameen..!!




No comments:

Post a Comment